Hye


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, May 24, 2010

HARI GURU-GURU.......


lambat sikit nak cita pasai hari cikgu2 ni.
so genap la 5 tahun aku keje sebagai cikgu ni...
perghhh...mcm x sangka pun ada... rase macam baru semalam aku start keja... maklum la aku x penah rase keja laen selain cikgu ni.. ari2 ngadap muka bebudak kecik umur bawah 12 tahun..
kekadang ade gak terpikir camne la aku ley terjebak dlm dunia ajar mengajar ni.. mase aku kat skola dulu x penah tepikir nak jadi cikgu pun. siap pelekeh lagi keja cikgu ni... nah amik kau, skang aku plak jadi cikgu.. x penah aku lupa ada sorang cikgu mase aku tinggkatan 5 dulu bgtau aku...
" hang ni ada tanjak nak jadi cikgu " adehh...munkin doa cikgu tu termakbul..

dulu masa kat maktab zaman dok belajar tu ada gak nak menangis nak lari, sebab x tahan, satu sebab selalu sgt kena kacau, yela x penah dok asrama, dua sebab tekanan belajar yang x dapat aku lupakan.. gila susah weiiii.....

skang aku dah keja, pejam celik pejam celik, lima tahun dah.... tiap2 tahun ada hari guru...
ada ja hadiah yang aku dapat.. kadang2 tu sampai x muat bonek kreta.. penah gak rasa jadi cikgu paling popular.. perghh, ingat artis je popular. cikgu pun popular gak k.

hahahaha... pengalaman mcm2. sapa penah jadi cikgu tau la... beban dia nak ditimpal ngan keikhlasan mengajar. mcam sgt la berat. mengajar anak org ni x semudah ngajar anak lembu kata kawan aku..

tapi nak x nak sampai pencen la aku kene ngadap semua nie....
janji aku ikhlas...

tahun ni buat pertama kali aku ngaja sesi petang... jadi tahun ni berbeza sikit...
bukan sikit... banyak la... kawan2 baek aku sume ngaja pagi.. jadi aku kena la bawak diri pepetang sesorg...

hari jumaat lepas ade sambutan hari guru.. best jugak la.. penat.. panas.. gilew...
tapi dalam dok suke2 tu teringat kat Allahyarham cikgu Ali... tahun lepas ade gak aku dok besukan ari guru same ngan die... tahun ni..die baru je pergi... agak sedey gak mase nak sukan aritu... org x tau...

aku dapat la adiah x seberapa dari anak2 murid aku.. x mengharap hadiah sebenarnya... just mengharap diorang dtg wish kat aku pun sudah... sebab aku x nak diorg just ingat hari guru ni adalaha hari nak bg hadiah kat cikgu...

kalau nak cita pasai hari guru ni...sampai 2 3 muka surat pun x muat.... jadi aku stop kat sini dulu...

pape hal aku nak ucapkan selamat hari cikgu buat cikgu2 aku masa sekolah duludari tadika sampailah ke maktab sampailah keuniversiti skang ni... * seram result exam usm kuar arini..bru teringat........

cikgu jasamu akan ku kenang sampai hembusan nafas terakhir ku...

( gila makan kek banyak hari guru, kepala benjol main sepak takraw, sakittt )

No comments:

Post a Comment